Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Způsoby pojetí výuky geologie na vybraných ZŠ v Ústeckém kraji
Lupińská, Lucie ; Teodoridis, Vasilis (vedoucí práce) ; Němečková, Linda (oponent)
Předkládaná magisterská diplomová práce analyzuje přístup žáků 9. tříd základních škol a jejich učitelů k oboru geologie, který je vyučován na ZŠ nejčastěji v rámci předmětu přírodopis. Práce zkoumá souvislosti mezi učitelovým zájmem o předmět a organizačními formami výuky, obtížností předmětu a zájmem žáka o tento předmět. Teoretická část práce se zabývá terminologickým vymezením pedagogických pojmů, způsoby učitelova pojetí výuky, osobností učitele a geologií jako vědní disciplínou. Výzkumná část je věnována popisu výzkumu, tvorbě dotazníku a jeho vyhodnocení, dále jsou zde shrnuty výsledky dotazníkového šetření mezi 202 žáky a 21 učiteli z 10 základních škol Ústeckého kraje. Z dotazníkového šetření vyplývá, že geologie je učiteli i žáky považována za důležitý předmět z hlediska všeobecného vzdělání a možného využití v praktickém životě. Dále bylo zjištěno, že žáci učivo geologie nevnímají jako zajímavé, nicméně díky přístupu a použitým metodám vyučujícího je pro ně výuka geologie schůdná. Osobnost učitele, jeho postoj k učivu geologie a způsoby pojetí výuky jsou důležitým faktorem při výuce geologie na zapojených základních školách. Jako největší problém ve výuce geologie pak učitelé označují nedostatečné materiální vybavení a zázemí pro výuku.
Rozvoj metakognitivního myšlení žáků postupy RWCT
Picková, Jitka ; Tomková, Anna (vedoucí práce) ; Hejlová, Helena (oponent)
Diplomová práce na téma Rozvoj metakognitivního myšlení žáků postupy RWCT si klade výzkumnou otázku: Jak postupy RWCT rozvíjí metakognitivní myšlení žáků na 1. stupni ZŠ a s jakými výstupy? Cílem je nacházet možnosti, ale i meze žákovy metakognice za pomocí postupů RWCT (Reading and Writing for Critical Thinking). V teoretické části se tato diplomová práce na základě studia odborné literatury zabývá vymezením pojmu metakognice, vztahem metakognice a autoregulace, metakognice a sebereflexe, metakognice a výuka a v neposlední řadě postupy RWCT z hlediska cílů samotného programu a z hlediska cílů RVP ZV (Rámcově vzdělávací program pro základní vzdělávání). Možnosti využití postupů RWCT v souvislosti s rozvojem metakognitivního myšlení žáků na 1. stupni základní školy byly prověřovány s využitím akčního výzkumu, který proběhl v jedné páté třídě. Při hledání odpovědi na výzkumnou otázku je použita analýza a popis na základě zúčastněného pozorování, žákovských produktů, písemné reflexe a sebereflexe žáků. Dále také na základě nestrukturovaného rozhovoru. Z akčního výzkumu vyplývá, že postupy RWCT podněcují u žáků diskusi, usnadňují vyjadřování vlastních názorů, vytváří prostředí pro úvahy a kritické myšlení. Postupy RWCT rozvíjí metakognitivní myšlení a v neposlední řadě naplňují RVP ZV. Pravidelná a...
Využití vodního ekosystému v předškolním přírodovědném vzdělávání.
BROŽOVÁ, Anežka
Environmentální a přírodovědná výchova je důležitou složkou výchovy, vzdělání každého jedince. Této problematice se věnuje vzdělání a výchova v mateřské škole. Děti se seznamují s různými vodními ekosystémy, podobami vody, koloběhem vody v přírodě, významem vody pro život. Pozorují živočichy ve vodě i kolem ní. Různé aktivity jsou založeny na prožitkovém učení, pozorování; přináší porozumění jevům a vztahu k přírodě, její ochraně. Cílem práce je nalezení a ověření vhodných metod a forem práce v oblasti přírodovědné a environmentální výchovy realizované v mateřské škole.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.